mariekegesthuizen.reismee.nl

First Schoolweek at IEU

Merhaba bangir bangir allemaal!

Het is alweer eventjes geleden dat Turkse Marie jullie geschreven heeft. Afgelopen week hebben we de Erasmus introductieweek gehad, het was een leuke week maar het was wel een soort GOGO tours à la Izmir ofwel zon, zuipen, ziekenhuis (dat niet). Als mede Bonnie st.claire heb ik altijd zin in een feestje! Leuke dingen van deze week waren vooral de cocktailparty, vrijdag een dagje naar Ilica beach, een mooi wit strand met helder blauw water. Zondag hadden we een boat party bij Cesme, dat was wel leuk en ik ben nog van de boot gesprongen… lekker salt salt in het mondje maar helaas voor jullie ben ik wel boven water gekomen. Toen gingen we daarna nog dansen en ging het bootje weer aan wal. Het was een leuke dag.

Het was wel weer even wennen naar een lange vakantie maar maandag begonnen de lessen, of althans dat dachten we. Blijkbaar hoefden we nog niet naar school te komen, toch zijn we als brave studentjes wel gegaan om alvast internet te fixen voor onze laptop. Het was eerst allemaal een beetje onduidelijk, omdat we geen idee hadden waar en wanneer we lessen hadden. Toen bleek dat we toch nog onze eerste les hadden van de course Fashion Trends and Predictions. De docent sprak wel goed Engels, alleen soms ook Turks dus dat is dan lastig om te volgen. Dinsdag hadden we de course Fashion Studio en Academic skills in English. Fashion studio was erg leuk! De course bestaat uit verschillende projecten waarbij we als eerste een trendbook gaan maken. Soms vind ik het nog moeilijk in te schatten wat ze van je verwachten en hoe hoog het niveau ligt. De focus van de opleiding ligt bij design and business. Een soort AMFI, en persoonlijk vind ik dat minder. Maar anywayss… toen kwam het hoogtepunt van de dag. Samen met Kelly ging ik naar Academic skills in English, daar werden we met vreugde ontvangen door onze Margret, de docent. Ze was heel duidelijk aan het ar-ti-cu-le-ren! Al snel merkte je dat het niveau niet super hoog lag. Margret werkte al ruim 20 jaar bij de IEU, maar Margret wist niet hoe je een powerpoint slideshow kon starten… ook was het erg moeilijk om het knopje te vinden voor de volgende dia. Dit is wel zn verhaal waar je eigenlijk bij had moeten zijn haha. In de klaslokalen word hier alles opgenomen qua beeld en geluid, in elk lokaal hangen camera’s. Na de les vertelde Margret ons nog even dat als we een keer een weekendje naar Istanbul wouden, gewoon lekker konden gaan. Toen hebben we nog een tijdje met haar staan praten en als we problemen hadden konden we naar haar toe komen, ze had ook nog wel wat ondergestofte dekens van Gerda Smit thuis liggen, voor het geval we het koud kregen thuis. Ook had ze nog eventueel een kachel voor ons. Nou Margret, hartstikke bedankt meid! DUS bij deze besloten dat we hier geen Engels te gaan volgen.

Woensdagochtend hadden we History of Dress, in eerste instantie had ik niet voor dit vak gekozen maar helaas kan ik maar 2! vakken die ik oorspronkelijk had gekozen hier doen. De rest word niet aangeboden of kun je niet volgen omdat ze gelijk vallen met andere vakken. Ook wou ik graag Spaans leren, maar helaas is dat ook niet mogelijk. Woensdagmiddag was er weer een dieptepuntje. We gingen naar Photography and Styling, toen we daar bij de eerste les aankwamen, sprak de docent blijkbaar GEEN ENGELS! Dus we moesten maar weer gaan want we snapten er toch niks van…super slecht… uiteindelijk blijkt dat we dit vak niet kunnen doen omdat er geen Engels wordt gesproken en als we in contact komen met Turkse studenten zal dat wel heel lastig zijn haha.

Donderdag hadden we Portofolio Fashion Design, hierbij leren we werken met Indesign, de docent kwam uit Duitsland en hij was heel aardig. Ik heb het alleen nog niet op mijn laptop staan, dus als iemand het heeft let me know! S’avonds hadden we nog een rooftop feestje met ESN, lekker veel gedanst tot het weer een beetje vroeg was, tarkan en bangir bangir gingen los! Het was een leuke avond.

Het is wel weer even wennen dat het nu is begonnen, maar ik heb wel zin in! Dit weekend lekker shinen!

Tot snel allemaal!

Liefs Turkse Marie

Reacties

Reacties

Ome piet en tante hen

Hi lieve marieke,
Wat gaaf om te lezen!
Hoe gaat t daar in turky?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!